Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
638

Over mij

Mijn naam is Manon van Biezen en ik studeer verpleegkunde aan de hogeschool van Windesheim in Zwolle. Afgelopen halfjaar heb ik stage gelopen bij Icare (3e jaar). Vanaf eind februari ga ik voor vier maanden naar Suriname voor de minor ISD.

Ik heb een eigen paard (Shafali), hou van films kijken, lezen en snorkelen/duiken.

Over mijn reis

Voor de minor ISD gaat een groep studenten naar Suriname. Linda en ik mogen als verpleegkunde studenten een project opstarten m.b.t de traditionele geneeskunst en het opzetten van thuiszorg in de binnenlanden. Naomie, een studente van MWD, gaat ons hier ook bij helpen. Tijdens ons verblijf in Suriname gaan wij daarom ook het binnenland in om in contact te treden met de zogenaamde medicijnmannen, zodat zij hun kennis kunnen uitwisselen. Ook zullen wij verschillende dorpjes bezoeken om de voorwaarden voor thuiszorg te kunnen inventariseren.

Al met al dus een hele beleving, en het is al bijna zover!!

Bezochte landen

Ik heb 18 landen (8%) bezocht:

België, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Italië, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden.