Bijna zover..

18 februari 2016 - Hasselt, Nederland

Mijn eerste echte blog, ook al is er nog niet veel bijzonders gebeurd! De afgelopen weken is de tijd voorbij gevlogen.. Vandaag was ik op weg naar Harderwijk en zag dat er sneeuw in de berm lag, waarna ik mij voorstelde hoe het over iets meer dan een week voor mij zal zijn.. Ja, je raad het al: vochtige hitte (30 graden +) en waarschijnlijk plensbuien!

Ik merk dat ik nu steeds meer de kriebels krijg; aan de ene kant ben ik heel enthousiast en heb ik super veel zin om weg te gaan, aan de andere kant heb ik ook zoiets van: jee, het komt wel erg dichtbij.. Ook al ben ik al eens eerder voor vier maanden van huis geweest, het zal nooit helemaal wennen. Maar genoeg melancholische gedachten, ik zet zeker mijn beste beentje voor :)

De laatste paar weken heb ik voornamelijk op Windesheim doorgebracht. Ik leerde de andere studenten kennen die ook meegaan naar Suriname; zo hebben we teambuilding gedaan (kickboksen, lekker die agressie kwijt!!) en hadden we reguliere lessen over bijvoorbeeld gezondheidszorg in de tropen en veiligheid. Nu dus nog even focussen op het eindproduct (een verslag voor 4ECTS) en dan is het echt tijd om het praktische gedeelte te tackelen.

Ik heb natuurlijk ook al afscheid genomen van vriendinnen, mede studenten en collega's.. Maar de echte tranentrekker zal zoals altijd op Schiphol zijn.. Zaterdag 27 februari om half 12 ga ik de lucht in, dus kom mij gerust even uitzwaaien!! :p

Voor mij mag het eigenlijk wel gaan beginnen: visum is opgehaald (lekkere bureaucratische rompslomp maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen) en allerlei spullen zijn gekocht. Vandaag heb ik zelfs duikbenodigdheden aangeschaft voor wanneer ik weer ga duiken op Curacao!

Maar most challenging wordt het inpakken van de koffer: 23 kg mag er maar mee, oh jee !! Enfin, ik ga proberen er wat van te maken, desnoods laat ik Shaf (mijn paard) meehelpen :p. Nu eerst nog een weekje ontstressen en dan de lucht in, yay!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ton:
    18 februari 2016
    Lieve Manon, heel veel plezier in Suriname. En niet te veel janken he op Schiphol.
    Groetjes, Anneke en Ton
  2. Luuk Poppeliers:
    19 februari 2016
    Fijne reis en veel plezier!! ziet er uit als een goed en leuk avontuur.